Kahramanlık sadece savaş esnasında belli olur

Eşini ve çocuklarını sever misin ? Anneni ve babanı ?

Peki onlar seni incitecek bir şey söylediklerinde karşılığın nasıl oluyor ? öfkeyle mi yoksa şefkatle/sevgiyle mi ?

Mevlana "her dava bir şahit ister" der. Kahramanlık sadece savaş esnasında belli olur. Öncesinde kahraman olduğumuzu gösteremeyiz.



Diyeceğim o ki, sevgi için de ne önemli gösterge, birlikte yaşarken yaptığımız fedakarlıklardır. Bunlarsız " seni seviyorum" davası, şahitsiz, bir iddia haline gelir.

Peki bunu nasıl yapacağız.? şimdiye kadar yaşadıklarımızı düşünerek. Sadece o anı değil.. Nasıl ki göze yaklaştırılan sinek kanadı arkasındaki dağı örterse, şimdiye yakın ufak kusurlar, geçmişte yaşanan büyük güzellikleri malesef örtebilir. Bu durumda hemen sinek kanadı gibi ehemmiyetsiz olayı, geçmişte yaşan dağ gibi güzelliklerle yan yana koymalıyız. Sonra o kişiye karşılık vermeliyiz.

Diğer konu söylenenler ile verilen mesajlar.
cümlelerle iletilmek istenen mesajlar -özellikle bayanlar için- aynı olmuyor. Mesela evlilik yıldönümünüzde beklentilerinin olmaması, size öfkeli sözlerle neticelenebilir. Fakat vermek istediği mesaj, "ben seni seviyorum, senin de beni değerli bulduğunu hissetmek istiyorum" demektir. Siz bu mesajı okuyup, ona aynen karşılık vermeyin.. Aksine değerli hissetmesi için fedakarlık edin...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

create Virtual Machines in VMware with ansible

Yüksek Hizmet Sürekliliği (High Availability)