7 Mayıs Roma Uçağı bekleme salonu, ISTANBUL

Bence her işte, ve interrail seyahatinde kişi neler beklediğini ortaya koymalı. Hedefin net olması, seyahati de şekillendiriyor.. 


Peki ben bu yolculuktan ne bekliyorum ?

  • Avrupa'da çalışıp yaşayabilir miyim sorusuna cevabı
  • "Din-i Hak olmazsa dünya bir zindan olması ve dinsiz insan en bedbaht mahluk olduğunu" görebilmeyi?
  • Avrupa'lını fikir dünyasını anlamayı ? Çünkü bir seminerde şöyle denmişti : Batı ile aramızda bilgi farkı yok, düşünüş şeklimizde fark var. Eğitim sistemi sadece bilgi farkını kapatmaya yönelik gittiği için hata ediyor
  • Rönesans'ın neden basşka yerde değil de floransa'da doğduğunu anlamayı
  • Neden kolosyum/arena'da insanların şöhret için birbirlerini öldürdüklerini anlamayı
  • Seyahatin keyfini sürmeyi
  • Yeni dostluklar kazanmayı

umut ediyorum.

Şimdi böyle bakınca biryerleri görmek bizzat önemli değil, fikirleri ve hayatı anlamak önemli...


Burada aklıma mesnevide geçen bir hikaye geldi.. Kendi seyahatlarımda bulmayı arzuladığım şeyi çok iyi anlatıyor..

Mısırlı fakir birisi, rüyasında bağdatta filan mahalledeki evin bahçesinde bir hazine var. O senin, git ve onu al diye görür. Rüya 3 defa tekrar edince artık gitmeye karar verir. Çok az parasıyla yola çıkar, günler sonra sefil bir vaziyette bağdata geç vakitte varır. O sıralar bağdatta hırsızlık olayları çok olurmuş. Bizim fakir ortalıkta şaşkın bir vaziyette dolaşırken bekçiler bunu yakalarlar. Sorgulama başlar. Bizimli amacını söylemek istemez, nihayet bekçiler bunu bi  güzel dövünce, bizimki neden geldiğini anlatır. Bekçiler buna inanmazlar ve bir daha döverler. Nihayet bizim fakire inanırlar.. Bir bekçi ona derki, sen amma da akılsız bir kişiymişsin, sadece bir üya görerek insan buna yolu kateder mi ? Ben rüyamda kaö defa mısırda filan mahalledeki evin bahçesinde gömü var diye gördüm fakat hiç aklıma oraya gitmek gelmedi.. Bekçinin bunları söylerken tarif ettiği yer meğer bizim fakirin eviinin adresi çıkmaz mı ? Bağdata aslında bunu öğrenmek için geldiğini anlar. Geri döner ve bahçesindeki altınları çıkarır...

Mevlana derki, bazen kişi kendi içindeki hazineyi bulabilmesi için dış dünyada bir seyahat etmesi gerekir. Umarım benim seyahatim de bu neviden olur...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

create Virtual Machines in VMware with ansible

Yüksek Hizmet Sürekliliği (High Availability)