Eğitim Üzerine

geçen  yazımızda eğitim sisteminin sorunları üzerine konuştuk. Bu yazıda konu üzerine gelebilecek soru ve cevapları yazmak istiyorum..



Eğitim sistemimizde 2 önemli sorun var düzeltilmesi gereken
  • Ne öğreteceğiz: mühendisin gerçek hayatta karşılaşacağı durumları. Sistem yönetimi, Veritabanı yönetimi, yazılım geliştirme, proje yönetimi vb..Bir mühendis, ünvanı gereği tüm bu konularda yetkin olmalı.Bilgi dışında düşünsel becerileri de öğretmeliyiz. Kritik analitik düşünme, modelleme, planlama, sonuca varma (özellikle yeteri kadar veri olmayan durumlarda)
  • Nasıl öğreteceğiz: yapabilir kılmak için senaryolarla öğreteceğiz. 70/20/10 modeline göre öğrenmenin %70'i iş başında gerçekleşiyor. Eğitimi ne kadar iş başı çalışmaya benzetirsek, öğrenme o kadar güçlü olur.

Bu anlattığın yöntem, firmaların açtığı sertifikasyon (CCNA, OCA, MCSE, RHCE ...) kurslarına benziyor: firmaların kursları, sadece o teknolojiyi anlatmakta, alttaki prensiplere dolaylı olarak değinmekte. Halbuki bu sistemde teknoloji dolaylı anlatılmalı, alttaki prensipler esas olmalı. Mesela redhat RHCE kursu redhat Linux üzerine yoğunlaşmış. Halbuki sistem yönetimi mühendislik dersinde, sistem yönetimi konuları esas olmalı. Bunların uygulamaları için windows/linux/unix ortamları kullanılmalı.Örnek olarak bu akış incelenebilir.

ikinci olarak, bu kurslar da önce anlat sonra uygula prensibine göre gidiyor. Halbuki tüm öğrenme içeriği iş başı senaryolarına göre düzenlenmeli.

üçüncü olarak, bu kurslar gerçek rolü adreslemekten uzak. sistem yöneticliği için firmaların verdiği kurslar ile gerçek rolü şurada ayırtetmeye çalıştım.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

create Virtual Machines in VMware with ansible

Yüksek Hizmet Sürekliliği (High Availability)