Unutulan Windows parolasını kurtarma

Geçenlerde kurduğumuz Windows 2003 server işletim sistemli bilgisayara bugün giremedim.

Epey bir administrator kullanıcı parolasını/şifresini hatırlamak için gayret ettiysemde hatirlayamadım. Nihayet iş administrator parolasını kırmaya dayandı.

Bir arkadaş, 0phcrack isimli Linux tabanlı parola kırma aracını verdi. Söylediğine göre kendi unutulmuş parolasını 10dk içinde bu araç kırmış. Kendi PCimde denemeye karar verdim. 15dk çalışma sonunda PCimdeki parolayı kıramadı. ben de bu aracı geçmeye karar verdim.

Başka bir arkadaş ücretli bir yazılımı önerdi. Oturum açmak istediğim makine HP Proliant bir sunucuydu. Diskleri de özel bir SAS denetleyici ile RAID yapılmıştı. Yazılım bu sunucuya ait diskleri göremedi. Bu yüzden de makinenin windows bölümüne ulaşamadım.

En son olarak NT Offline password & Registry Editor aracını buldum. Araç Linux tabanlı ve ücretsiz! Siteden aracı indirdim. ISO kalıp dosyasını zip dosyadan çıkardım ve Nero ile kalıp dosya olarak CD'ye yazdırdım.

Sunucuyu CD'den açtım. Sunucunun RAID yapılmış diskini kolayca tanıdı. Otomatik olarak görmeme durumuna karşı, pek çok sürücüyü içeren Zip dosyalarını siteden indirebiliyoruz. Bu 2 dosyayı disket veya USB disk ile ihtiyaç olursa kullanabiliyoruz.

İlk kullanımda NTFS bölümü sadece okuma modunda açabildi. Bunun sebebi makinenin düzgün kapatılmamış olması. Bunu gidermek için windowsu tekrar açtım ve normal bir kapanış yaptım. Eğer shutdown düğmesi, logon penceresinde gelmiyorsa, güvenli modda açıp bu seçeneği seçerek düzgün kapatabiliriz.

İkinci denemede, NTFS bölümünü -30 saniye kadar sürmekle beraber- okuma/yazma modunda açtı!

Aracı kullanırken ekrana basılan iletileri takip etmek yeterli. Özetlersek, sırasıyla Windows'un kurulu olduğu bölümü, Parolaların tutulduğu dosyaların bulunduğu dizini, ve kullanıcı hesaplarını seçiyoruz.

Bundan sonrasında, tavsiye edilen iş, parolayı değiştirmek yerine sıfırlamak/boş yapmak!

En sonunda yapılan değişiklikleri kaydedip etmeyeceğinizi soruyor. Bu kısım varsayılan olarak N[o] gekiyor. Buraya y[es] deyip değişikliği kalıcı kılıyoruz.

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

create Virtual Machines in VMware with ansible

Yüksek Hizmet Sürekliliği (High Availability)