Windows NTFS Disklere Linux içerisinden erişmek

Veritabanı sunucumuz windows ortamından linux ortamına taşınması gerekiyordu. Alınan oracle yedekleri disklerin birinde duruyordu. Bunların yeni kurulan linux içerisinden görülebilmesi istendi. Çünkü yedek alma işlemi ve geri yükleme oldukça zaman alacaktı.

Bu arada küçük bir not: Eğer SAN bağlantısı olan bir sunucuya linux kurmak istiyorsanız, önce SAN fiber bağlantılılarını bilgisayardan çıkarın. Kurulumdan sonra tekrar geri takın. Böyle yapmazsanız, kurulum sırasında bilgisayar kilitlenebilir veya kurulumdan sonra açılışr sırasında işletim sistemini bulamadım diyebilir.

Tekrar konumuza dönelim...

Kurulum bitti ve SAN bağlantıları geri taktım. sunucuyu restart ettim. fdisk -l komutuyla diskleri gördüm. Bu arada fdisk komutunda şöyle birşey aldım.

[root@db ~]# fdisk -l /dev/sdd

WARNING: GPT (GUID Partition Table) detected on '/dev/sdd'! The util fdisk doesn't support GPT. Use GNU Parted.

Disk /dev/sdd: 2197.9 GB, 2197949513728 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 267218 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Disk /dev/sdd doesn't contain a valid partition table
 

Tabii warning mesajını hiç okumadım. üstüne üstlük GPT'nin ne olduğunu da daha önce hiç duymamıştım ! Bu da bana bir yarım saate maloldu.

Disk bölüm yapıları için MBR'ın kullanıldığını biliyorum. Bu GPT, MBRın bazı yetersizlikleri yüzünden intel EFI (bu da BIOS'un yeni adı) platformunun bir parçası. fdisk GPT olan disklerin bölüm tablolarını okuyamadığını ve bunun için parted aracının kullanılması gerektiğini söylüyor.

 

[root@db ~]# parted  /dev/sdd print

Model: HP HSV300 (scsi)

Disk /dev/sdd: 2198GB

Sector size (logical/physical): 512B/512B

Partition Table: msdos

 


Number  Start   End     Size    Type     File system  Flags

 1      32.3kB  2198GB  2198GB  primary  ntfs         boot

 


Information: Don't forget to update /etc/fstab, if necessary.

 

Demek 1 nolu bölüm ntfs'miş. Peki bunu nasıl kullanabileceğiz ?

 

[root@db ~]# mount -t ntfs /dev/sdd /mnt
mount: unknown filesystem type 'ntfs'

 

yemedi. Peki .. Anladım ki, kernel ntfs desteği yok. Bunun için kernel ntfs modülünü derlemek (make menuconfig ) istedim , hata aldım.

Fakat vazgeçmedim..

ntfs-3g diye bir paket (ntfs-3g-2010.8.8.tgz) var. Bunu sitesinden tgz formatında indirdim.

 

./configure && make && make install

ile kurdum. Sorun çıkarmadı.

mount –t ntfs-3g /dev/sde1 /export


Ve başarılı. Artık yazma okuma modunda NTFS diskime erişebiliyorum..

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

create Virtual Machines in VMware with ansible

Yüksek Hizmet Sürekliliği (High Availability)